Case study

Karma dla zwierząt

22 maja 2024

Numer konta bankowego:

74 1090 2590 0000 0001 4859 4420

ul. Lwowska 13H,

22-100 Chełm


 

 

Copyright 2023. UNLIMITED. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

 

 

 

Dane kontaktowe

Case study karma dla zwierząt

O firmie

 

Dystrybutor karmy dla zwierząt znanych marek takich jak Dolina Noteci, Verse Laga, Pet Republic czy Piper oraz wielu innych produktów od specjalistycznych preparatów po zabawki, ubranka czy akcesoria. Dodatkowo właściciel marki własnej.

 

Działania opieramy na szerokiej ofercie produktów od niszowych, specjalistycznych przez akcesoria, zabawki czy ubranka dla naszych pupili. Oferta atrakcyjna cenowo to kolejna warstwa działania konta. Ponadto duży nacisk kładziemy na wspieranie własnych produktów, budowanie świadomości marki oraz na zainteresowanie klienta nowymi produktami w portfolio.

 

 

Cel kampanii

 

  • zajmowanie TOPowych miejsc na listingu

  • wspieranie produktów rentownych

  • wykluczanie produktów nierentownych

  • dopasowanie reklamy pod wysoko konwertujące miejsca wyświetlania 

  • wspieranie produktów w atrakcyjnych cenach

  • budowanie pozycji marki własnej

  • Kampanie i grupy reklam ustawione pod potrzeby późniejszej analizy i konkretnych wytycznych raportowania wyników

  • praca nad wysokim zwrotem z inwestycji przy zachowaniu obrotów na satysfakcjonującym poziomie

 

Problemy z zatowarowaniem, niestabilny łańcuch dostaw, braki w magazynach dostawców i wysoka zmienność cen oraz otoczenia konkurencji wpływają na potrzebę dynamicznych zmian oraz dostosowywania działań do bieżącej sytuacji. Aby wyjść tym problemom naprzeciw ustaliliśmy cotygodniowe spotkania, na których omawiamy sobie aktualną sytuację. Raportowanie wyników w wygodnej dla klienta formie ale też bieżący kontakt sprawiają, że jesteśmy w stanie płynnie wychodzić naprzeciw potrzebom konta i sprzedaży.

 

 

Podjęte działania:

 

  • marki i produkty o wysokiej marży na których możemy budować działania reklamowe

  • marki i produkty atrakcyjne cenowo w kategorii porównując do konkurencji

  • wykluczenie marek i produktów o niskiej marży

  • ustalenie budżetu oraz minimalnego zwrotu z inwestycji

  • ustalenie strategii reklamowej, miejsc emisji reklamy, sposobów promocji w różnych miejscach

  • obniżenie kosztów, aktywne korzystanie z centrum zniżek

  • strategia kampanii monetowych i kuponowych

  • wzmocnienie działań w najmocniejszych dniach tygodnia oraz momentach miesiąca

  • wzmocnienie działań w okresie wzmożonego ruchu spowodowanego akcjami sprzedażowymi i marketingowymi wewnątrz marketplace

 

 

Reklamy sponsorowane

 

Wyniki wypracowane od początku współpracy od 01.10.2022

Wartość sprzedaży 672 161,79 zł

Ilość odsłon reklamy 1 657 374

Zwrot z inwestycji 31,63 zł

CTR 2,87 %

Sprzedane sztuki 28 113

Koszt 21 247, 44 zł

 

 

Dodatkowe działania podjęte na koncie

 

Wyciszenie kampanii w okresie zmniejszonego ruchu, oraz inwentaryzacji co pozytywnie wpływa na budżet - nie wspieramy niepotrzebnie działań podczas wydłużonego czasu dostawy czy innych czynników które mogą wpłynąć na nieefektywne wydawanie środków. 

 

Bieżąca analiza jakości konta, super sprzedawcy oraz monitorowanie bieżących promocji w centrum zniżek. Praca nad kampaniami monetowymi czy kuponowymi w celu wyróżnienia wybranego asortymentu. Bieżąca komunikacja i szybkie reagowanie na zmiany.

 

 

Podsumowanie

 

Kluczem do sukcesu jest wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta i dostosowanie działań do jego sytuacji biznesowej i logistycznej. Szybka reakcja na zmiany, dopalanie budżetu w kluczowych momentach, udział w oznaczeniach Strefy Okazji czy inne działania marketingowe dopasowane do kalendarza wydarzeń wzmacniają sprzedaż, chronią budżet - wykorzystują go maksymalnie w kluczowych monetach i zwracają uwagę Kupującego na asortyment na którym chcemy budować działania w danym momencie.