Mądry Polak po szkodzie - te słowa idealnie obrazują to, co co roku dzieje się na allegro w okresie przedświątecznym.
Automatyczne obliczanie czasu wysyłki i wyświetlanie tej informacji Kupującym nieustannie budzi gorące dyskusje, pretensje i problemy u większości Sprzedających.
Jak skutecznie się przed tym uchronić?
Odpowiedzi udzielimy pokazując wyniki jednego z naszych klientów.
W tym przypadku niezwykle istotne jest śledzenie aktualności, które udostępnia Allegro na podstronie Aktualności dla Sprzedających. W tym przypadku najbardziej pomocny był TEN konkretny wpis, który pokazał nam jakie warunki musimy spełnić, aby utrzymać oznaczenie wysyłki przed świętami jak najdłużej.
czas wysyłki ustawiony jako natychmiast lub 1 dzień
brak wydłużonego czasu dostawy
spełnienie zadeklarowanego czasu wysyłki do konkretnej godziny w minimum 95% zamówień
Allegro weryfikowało dane z poprzednich 28 dni więc do wyliczenia włączał się Black Week i skuteczność wysyłki z tego okresu
obietnica dostawy przed świętami wyświetlała się jedynie w ofertach ze zweryfikowanymi godzinami wysyłki tego samego dni
kalendarz deklaracji przewoźników, którzy sami określili skuteczność wysyłki przed świętami (był na bieżąco aktualizowany)
Ważne!
InPost nie pobierał dodatkowych opłat za zlecenie odbioru przesyłek w każdą sobotę i niedzielę od 6 listopada do 16 grudnia
DPD oferowało weekendowe nadania z promocyjnymi stawkami od 18 listopada
Kolejnym niezwykle ważny miejscem, jest zakładka Skuteczność wysyłki znajdziesz tutaj kilka niezwykle cennych informacji, takich jak:
szacowanie liczby zamówień
statystyki dotyczące skuteczności Twojej wysyłki
sprawdzisz, których zamówień nie wysłałeś w terminie
W tym przypadku najważniejszą miarą, która powie nam czy utrzymamy oznaczenie jak najdłużej jest Wysyłka w terminie. Jeśli w tym miejscu mamy wskaźnik na poziomie 95% lub więcej - nie mamy się o co martwić.
ul. Lwowska 13H,
22-100 Chełm
Numer konta bankowego:
74 1090 2590 0000 0001 4859 4420
Działania jakie zostały podjęte na koncie w celu utrzymania oznaczenia:
zwiększenie liczby osób do obsługi zamówień
bieżąca analiza skuteczności wysyłki na koncie
wyłączenie dostawy szybszej niż moja deklaracja w celu utrzymania wyników
analiza szacowanej ilości wysyłanych paczek i pilnowanie spełnienia tej liczby
inwestycja w kampanie reklamowe w celu utrzymania popularności ofert
dywersyfikacja działań reklamowych, maksymalne wykorzystanie dodatkowego oznaczenia w reklamie graficznej
codzienna analiza budżetu, oraz stawek w kampaniach reklamowych
Biorąc pod uwagę działania reklamowe w okresie przedświątecznym, wyraźnie widać, że Kupujący zdecydowanie wybierali nasz sklep do realizacji zamówień:
Tutaj również widać przez wskaźnik CTR, że zainteresowanie ofertą nie spada wręcz przeciwnie - utrzymywało bardzo dobry wynik i wzbudzało zainteresowanie Kupujących.
Co ciekawe - w tym przypadku nie sprzedajemy kompletnie niczego związanego ze świętami 🙂 Aż strach pomyśleć jakie wyniki byśmy wykręcili przy innym asortymencie..
Jak widać, wcześniejsze przygotowanie i pilnowanie wyników, w tym konkretnym przypadku - wysyłki, może na dłuższą metę skutkować jedynie zwiększeniem sprzedaży podczas, gdy większość Sprzedających zapomina o prawdziwym przygotowaniu się do wzmożonego okresu sprzedażowego.
Pamiętaj, nieznajomość zmieniających się wymagań Allegro szkodzi.
Bądź na bieżąco i zaobserwuj nas na : FB, IG lub Tik Toku
Widać to szczególnie po wysokim zwrocie z inwestycji. Oferty z 21 i 22.12 z oznaczeniem zamów do godziny X - dostawa jutro, zamiast dostawy dopiero 28.12 która wyświetlała się większości Sprzedających były chętniej wybierane co pozwoliło znacznie zaoszczędzić nasz budżet i utrzymać wartość sprzedaży na satysfakcjonującym poziomie.
Średni CTR 3,63% co również udowadnia, że Kupujący chętnie wchodził w interakcję z reklamą i wybierał Naszą ofertę.
Całość uzupełnia również reklama graficzna, która skutecznie prezentowała szybszą dostawę na czołowych miejscach na listingach produktów, w ofertach konkurencji oraz pozostałych miejscach emisji.