Mądry Polak po szkodzie - te słowa idealnie obrazują to, co co roku dzieje się na allegro w okresie przedświątecznym.

 

Automatyczne obliczanie czasu wysyłki i wyświetlanie tej informacji Kupującym nieustannie budzi gorące dyskusje, pretensje i problemy u większości Sprzedających.

 

Jak skutecznie się przed tym uchronić? 

Odpowiedzi udzielimy pokazując wyniki jednego z naszych klientów. 

 

W tym przypadku niezwykle istotne jest śledzenie aktualności, które udostępnia Allegro na podstronie Aktualności dla Sprzedających. W tym przypadku najbardziej pomocny był TEN konkretny wpis, który pokazał nam jakie warunki musimy spełnić, aby utrzymać oznaczenie wysyłki przed świętami jak najdłużej.

 

  • czas wysyłki ustawiony jako natychmiast lub 1 dzień

  • brak wydłużonego czasu dostawy

  • spełnienie zadeklarowanego czasu wysyłki do konkretnej godziny w minimum 95% zamówień

  • Allegro weryfikowało dane z poprzednich 28 dni więc do wyliczenia włączał się Black Week i skuteczność wysyłki z tego okresu

  • obietnica dostawy przed świętami wyświetlała się jedynie w ofertach ze zweryfikowanymi godzinami wysyłki tego samego dni

  • kalendarz deklaracji przewoźników, którzy sami określili skuteczność wysyłki przed świętami (był na bieżąco aktualizowany)

 

Ważne!

  • InPost nie pobierał dodatkowych opłat za zlecenie odbioru przesyłek w każdą sobotę i niedzielę od 6 listopada do 16 grudnia

  • DPD oferowało weekendowe nadania z promocyjnymi stawkami od 18 listopada

 

Kolejnym niezwykle ważny miejscem, jest zakładka Skuteczność wysyłki znajdziesz tutaj kilka niezwykle cennych informacji, takich jak:

  • szacowanie liczby zamówień

  • statystyki dotyczące skuteczności Twojej wysyłki

  • sprawdzisz, których zamówień nie wysłałeś w terminie

 

W tym przypadku najważniejszą miarą, która powie nam czy utrzymamy oznaczenie jak najdłużej jest Wysyłka w terminie. Jeśli w tym miejscu mamy wskaźnik na poziomie 95% lub więcej - nie mamy się o co martwić.


 

 

Copyright 2023. UNLIMITED. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

 

 

 

ul. Lwowska 13H,

22-100 Chełm

Dane kontaktowe

Numer konta bankowego:

74 1090 2590 0000 0001 4859 4420

Sprawdź naszą Ofertę Allegro

Działania jakie zostały podjęte na koncie w celu utrzymania oznaczenia:

  • zwiększenie liczby osób do obsługi zamówień

  • bieżąca analiza skuteczności wysyłki na koncie

  • wyłączenie dostawy szybszej niż moja deklaracja w celu utrzymania wyników

  • analiza szacowanej ilości wysyłanych paczek i pilnowanie spełnienia tej liczby

  • inwestycja w kampanie reklamowe w celu utrzymania popularności ofert

  • dywersyfikacja działań reklamowych, maksymalne wykorzystanie dodatkowego oznaczenia w reklamie graficznej

  • codzienna analiza budżetu, oraz stawek w kampaniach reklamowych

 

Biorąc pod uwagę działania reklamowe w okresie przedświątecznym, wyraźnie widać, że Kupujący zdecydowanie wybierali nasz sklep do realizacji zamówień:

Case study

Skuteczność wysyłki

 

Tutaj również widać przez wskaźnik CTR, że zainteresowanie ofertą nie spada wręcz przeciwnie - utrzymywało bardzo dobry wynik i wzbudzało zainteresowanie Kupujących.

 

Co ciekawe - w tym przypadku nie sprzedajemy kompletnie niczego związanego ze świętami 🙂 Aż strach pomyśleć jakie wyniki byśmy wykręcili przy innym asortymencie.. 

 

Jak widać, wcześniejsze przygotowanie i pilnowanie wyników, w tym konkretnym przypadku - wysyłki, może na dłuższą metę skutkować jedynie zwiększeniem sprzedaży podczas, gdy większość Sprzedających zapomina o prawdziwym przygotowaniu się do wzmożonego okresu sprzedażowego. 

 

Pamiętaj, nieznajomość zmieniających się wymagań Allegro szkodzi. 

Bądź na bieżąco i zaobserwuj nas na : FB, IG lub Tik Toku 

 

Widać to szczególnie po wysokim zwrocie z inwestycji. Oferty z 21 i 22.12 z oznaczeniem zamów do godziny X - dostawa jutro, zamiast dostawy dopiero 28.12 która wyświetlała się większości Sprzedających były chętniej wybierane co pozwoliło znacznie zaoszczędzić nasz budżet i utrzymać wartość sprzedaży na satysfakcjonującym poziomie. 

Średni CTR 3,63% co również udowadnia, że Kupujący chętnie wchodził w interakcję z reklamą i wybierał Naszą ofertę. 

 

Całość uzupełnia również reklama graficzna, która skutecznie prezentowała szybszą dostawę na czołowych miejscach na listingach produktów, w ofertach konkurencji oraz pozostałych miejscach emisji.