Case study

Smart!Week

22 maja 2024

Numer konta bankowego:

74 1090 2590 0000 0001 4859 4420

ul. Lwowska 13H,

22-100 Chełm


 

 

Copyright 2023. UNLIMITED. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

 

 

 

Dane kontaktowe

Case study Smart!Week

Wzmacnianie dodatkowych akcji sprzedażowych przez Allegro ADS, czy to ma sens?W zasadzie oprócz dodatkowej prowizji często musimy ponosić opłatę dzienną uzależnioną od wariantu oferty. Czy to się opłaca?Sprawdźmy to na przykładzie ostatniej majowej kampanii Smart!Week 15-22.05.2023 r. czyli corocznej akcji promocyjnej Allegro gdzie znajdziemy produkty w obniżce do -50% z większości kategorii. 

 

Kilka słów o samej akcji:

 

- Oferty promocyjne Smart!Only czyli te ograniczone czasowo dostępne są jedynie dla użytkowników, którzy wykupili subskrypcję Smart!

- Testowo możemy skorzystać z 5 darmowych wysyłek w ciągu 3mcy

- Promocja jest raz w roku- Czas trwania promocji 7 dni

- Obniżki do -50% 

 

 

Jakie warunki musimy spełnić, żeby wystawić nasze oferty:

 

- Aktywne konto Firma- Oferta musi być oznaczona jako Kup Teraz- Minimalna obniżka o 5% względem ceny z ostatnich 30 dni- Wszystkie zgłaszane oferty muszą mieć oznaczenie Smart!

 

Po spełnieniu kilku warunków możemy otrzymać benefity w postaci pakietów wyróżnień, według tabeli zawartej w regulaminie -> TUTAJ. Zdecydowaliśmy się na dodatkowe wsparcie ofert z oznaczeniem w kampaniach reklamowych u dwóch naszych Partnerów, oto wyniki jednego z nich, chyba mówią same za siebie? 🙂

 

 

Reklama ofert sponsorowanych:

 

 

Wyniki kampanii ofert z dodatkowym oznaczeniem w czasie 15-22.05.2023 r:

Wartość sprzedaży 80 022,52 zł

Sprzedane sztuki 1 743

Zainteresowanie 1 108

Zwrot z inwestycji 20,16 zł

Kliknięcia 5 512

Odsłony reklamy 238 043

CTR 2,32%

 

Reklama graficzna:

 

Wyniki kampanii ofert z dodatkowym oznaczeniem w czasie 15-22.05.2023 r:

Wartość sprzedaży 44 864,09 zł

Sprzedane sztuki 736

Zainteresowanie 592

Zwrot z inwestycji 38,84 zł

Kliknięcia 524

Odsłony reklamy 88 606

CTR 0,59%

Sprzedaż wspierana 22 684,31 zł

 

Już na starcie widać wzrosty zarówno wartości sprzedaży jak i zwrotu z inwestycji, przy czym koszty pozostały na podobnym poziomie: 

 

 

 

Jaką strategię zastosowaliśmy podczas trwania akcji?

 

  • Wybór ofert TOP, które skutecznie ściągnął Kupującego do naszej oferty

  • Dostosowanie cen do dyrektywy Omnibus oraz poprzednich akcji w których oferty brały udział

  • Dopracowanie miniatur, tytułów i opisów. Dbałość o szczegóły.

  • Kup w zestawie - cross selling, zwiększenie wartości koszyka

  • Serie produktowe - zwiększenie zainteresowania Kupującego pozostałym asortymentem, zwiększenie wartości koszyka

  • Dodatkowe oznaczenia przy ofercie jak Super Cena, Super Sprzedawca, Gwarancja najniższej ceny

  • Wybór ofert o wysokim stanie magazynowym

  • Kontrola budżetu i stawek podczas trwania kampanii

  • Pokazanie wybranych ofert w kampaniach graficznych

  • Praca nad słowami kluczowymi i wykluczającymi. Pamiętajmy, że takie akcje to nie tylko dodatkowe oznaczenie oraz oczywiście KOSZTY, to również szereg korzyści i pozytywów które długofalowo wpłyną na kondycję naszego konta.

 

  • Większe zainteresowanie ofertą wpłynie pozytywnie na liczbę transakcji przez dłuższy czas 

  • Duża liczba zakupów = większe zaufanie Kupujących

  • Duże zainteresowanie = krótsza decyzja zakupowa

  • Dodatkowe punkty w trafności, lepsze pozycjonowanie ofert zarówno podczas trwania akcji jak i po niej

  • Dodatkowe filtrowanie ofert z oznaczeniami

  • Dodatkowe punkty w Jakości Sprzedaży

  • Wzmocnienie pozycji konta wśród konkurencji

  • Cross selling, zainteresowanie Kupujących pozostałą naszą ofertą

  • Skuteczne ściąganie ruchu na konto Czy korzystamy z wyróżnień, allegro ADS, Strefy Okazji czy czasowych akcji jak Smart!Week czy Allegro Days pamiętajmy, że finalnie to wszystko ma się nam zwyczajnie opłacać. Jeśli nie doszacujemy kosztów, przepalimy budżet lub wydamy więcej na opłaty dzienne czy dodatkowe prowizje stracimy więcej niż zyskamy więc zwyczajnie nie będzie nam się to opłacać.

 

Potrzebujesz pomocy przy promowaniu swoich ofert? Napisz!

​​​​​​​