Case study

Jak szybko zwiększyć popularność?

23 maja 2024

Numer konta bankowego:

74 1090 2590 0000 0001 4859 4420

ul. Lwowska 13H,

22-100 Chełm


 

 

Copyright 2023. UNLIMITED. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

 

 

 

Dane kontaktowe

Jak szybko zwiększyć popularność?

W swoich materiałach, postach czy szkoleniach zawsze powtarzam, że najważniejsza jest jakość. Jest ona solidnym filarem do budowania konta, ofert i sprzedaży. Budując na pewnym gruncie, możemy czuć się pewnie i mieć pole do manewru testując różne rozwiązania.

Podczas współpracy często pytacie, co możecie zrobić żeby jeszcze dodatkowo wzmacniać Wasze produkty, skalować sprzedaż i zarabiać więcej. Przeglądając Wasze oferty w wynikach wyszukiwania czy produktyzacji częstą odpowiedzią jest - zmień miniaturę, wyróżnij się czymś, nie powielaj schematów, a zwrócisz uwagę Kupującego. 

Na przykładzie jednego ze Sprzedających chcę pokazać Wam, że ma to sens, nie jest czasochłonne, a potrafi zmienić naprawdę dużo. 

Przy tak konkurencyjnych kategoriach jaką jest np. elektronika, cena, tytuł czy miniatura potrafią skutecznie zamieszać na listingu i w produktyzacji dzięki czemu macie szansę na zbudowanie popularności oferty i zdobycie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Produkt w wynikach wyszukiwania przed zmianą miniatury: 

 

 

Konkurencja i jej oferty na listingu:

 

 

Sami widzicie, co wyróżnia konkurencję:

 

  • oryginalna miniaturka produktu

  • produkt w Strefie Okazji - dodatkowe oznaczenie o obniżce ceny, ale też możliwa obecność na stronie głównej oraz dedykowanej podstronie Strefy Okazji 

  • logotyp na liście ofert

 

Przy czym ani cena nie jest najniższa, ani dostawa nie należy do najszybszych co widzicie w innych ofertach. Oferta jest wyróżniona, ale nie jest dopalona pakietem promo.

 

Na co postawiliśmy, przy pracy nad ofertą:

  • czasowo obniżyliśmy cenę produktu, żeby uzyskać oznaczenie "Gwarancja najniższej ceny"
  • równolegle dopaliliśmy ofertę Pakietem Promo na najmocniejsze sprzedażowo dni żeby dodatkowo zbudować jej popularność
  • do tego dobiliśmy Allegro ADS na wysokie stawki na czas oznaczenia i niższej ceny
  • zmieniliśmy tytuł na taki o wysokim zasięgu, dorzuciliśmy więcej fraz kluczowych 
  • dopracowaliśmy miniaturę na taką, która zwraca uwagę Kupujących
  • dodaliśmy do oferty kupon, żeby dodatkowo oznaczyć ofertę i zyskać dodatkowe filtrowanie
  • z pozostałymi działaniami czekamy, aż oferta zdobędzie większą liczbę obserwujących - wtedy puścimy dodatkowy mailing

 

Zaproponowane miniatury do zmiany:

 

 

 

Szereg zmian pozwolił na:

  • zwiększenie popularności produktu

  • zdobycie lepszej pozycji na listingu

  • wzrost zwrotu z inwestycji w Allegro ADS

  • wzrost ilości sprzedanych sztuk

  • większe zaufanie Kupujących do oferty (duża ilość osób kupiła)

  • możliwość testów A/B z wykorzystaniem różnych miniatur

 

I ktoś powie, że obniżka ceny, mocny doping marketingowy to dodatkowe koszty - oczywiście, ale oferta dopalona w ten sposób raz lub raz na jakiś czas może skutecznie wykorzystać piki sprzedażowe i skutecznie budować popularność na minimum 30 dni - a to już naprawdę dużo. Dodatkowo nikt nie powiedział, że ceny nie możemy z czasem podnosić prawda?

 

 

Co by nie być gołosłownym, wyniki Allegro ADS po zmianie powyższych:

 

 

Jeśli masz problem z budowaniem popularności ofert, nie wiesz jakie metody wykorzystać w pracy na koncie na co dzień, nie umiesz budować czy optymalizować kampanii Allegro ADS - mam dla Ciebie rozwiązanie.

Podejmij rękawicę i weź udział w 28 Dniowym Wyzwaniu Allegro w którym dowiesz się na co zwrócić uwagę sprzedając na Allegro. 

Nauczysz się:

- tworzyć wyróżniające Cię miniatury w darmowej Canvie, 

- poznasz triki i sposoby na wykluczanie konkurencji z Twoich ofert

- zobaczysz jakie są sposoby na budowanie kampanii Allegro ADS

- nauczysz się te kampanie optymalizować

- zobaczysz gdzie i jak szukać fraz do tytułów, żeby zwiększać ich zasięg na Allegro

Wyzwanie bazuje na kalendarzu, który podzielony jest na 28 dni pracy nad Twoim kontem i ofertami. Oprócz kalendarza, dedykowanej podstrony z wszystkimi nagraniami i dodatkami otrzymujesz nielimitowany czasowo dostęp do wszystkich późniejszych aktualizacji i dogrywek. 

Wyzwanie prowadzone jest w formie nagrań video gdzie krok po kroku pokazuje wszystko, a nagrania umieszczone są jedynie dla dedykowanej grupy na YT tak, żebyś zawsze mogła/mógł do nich wracać. 

 

Weź swoją sprzedaż w swoje ręce i zacznij działać według opracowanego przeze mnie planu już teraz!

 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, lub inne doświadczenia, którymi chcesz się ze mną podzielić napisz: martyna@mk-unlimited.pl - czekam na Twoją wiadomość!