Numer konta bankowego:
74 1090 2590 0000 0001 4859 4420
ul. Lwowska 13H,
22-100 Chełm
Wchodzisz do sklepu stacjonarnego i na czym się skupiasz?
Na kolorach, może zapachach? Na uśmiechniętej i gotowej do pomocy obsłudze, przyjemnej atmosferze podczas robienia zakupów? Piękne ekspozycje, kuszące oko linie produktów, dobór uzupełniającego się asortymentu - to wszystko wpływa na nasze decyzje zakupowe.
A jak jest podczas zakupów online?
Jakie są pierwsze punkty styku Kupującego z naszą ofertą? Czym możemy zastąpić doświadczenia podczas zakupów stacjonarnych? Na co szczególnie zwrócić uwagę, wystawiając oferty na Allegro?
1. Dobrze dobrany tytuł oferty.
Oczywistym jest, że odpowiedni dobór słów kluczowych w tytule ma ogromne znaczenie. W końcu szukając danego produktu oczekujemy wyświetlenia się ofert odpowiadających naszym oczekiwaniom. Tutaj w zależności od strategii możemy używać słów o wysokich, średnich czy niskich zasięgach - wypełniając tym samym wyszukiwania Kupujących na różne zapytania. W doborze pomóc nam może sama wyszukiwarka Allegro, planer kampanii Allegro ADS czy wyszukiwarka Google!
Nietrafiony, źle sformułowany, nieciekawy tytuł który wprowadza w błąd może sprawić, że nasza oferta będzie pomijana, kampanie reklamowe będą generowały niepotrzebne koszty, a nasz zysk będzie znikomy, lub co gorsza - zerowy.
2. Miniaturka, czyli pierwsze zdjęcie w ofercie pokazujące nasz produkt na listingu.
Ciekawe, przyciągające wzrok i uwagę zdjęcie produktowe, które wyróżnia się na tle konkurencji ma szansę sprzedawać skuteczniej niż powielane, nieciekawe miniaturki o złej wielkości i rozdzielczości. Przeanalizuj listing, wpisz różne frazy w wyszukiwarkę opisujące Twój produkt, znajdź słabe strony konkurencji i buduj swoją przewagę.
Jest mnóstwo sposobów na wyróżnienie się na listingu zgodnych z regulaminem allegro. Wystarczy dobry pomysł, wysokiej jakości zdjęcia produktowe i umiejętności pozwalające na połączenie wszystkiego w jedną całość.
3. Cena
Na marketplace jakim jest allegro cena odgrywa dużą, ale nie decydującą rolę. Wiadomo, że analizując nasze koszty, prowizję oraz inne czynniki wpływające na ustalenie ceny widełki pojawią się samoistnie, jednak warto pamiętać o dostosowaniu ceny szczególnie na początku naszej sprzedaży. Zbyt wysoka, co za tym idzie nieatrakcyjna i nie wnosząca żadnej dodatkowej wartości cena skutecznie zniechęci naszych Kupujących od wejścia w ofertę.
Jakie wartości dodane, zgodne z regulaminem allegro możemy zawrzeć w ofercie? Możliwości jest bardzo dużo, możemy dopasować je w zależności od sprzedawanego asortymentu, pamiętajmy też, żeby później wyraźnie je komunikować.
Drugim punktem jest wartość od której mamy darmową dostawę w allegro Smart! aktualnie są to dwa progi, 40 i 45 zł w przypadku punktów odbioru i automatów paczkowych oraz 60 lub 65 zł w przypadku dostawy kurierem w zależności od momentu w którym nasz Kupujący wykupił usługę. Cenę warto dostosować do tych wartości, w końcu każdy lubi darmową dostawę, prawda?
4. Dodatkowe oznaczenia przy ofercie.
Oznaczenia Strefy Okazji, kupony czy monety to dodatkowe ‘wabiki’ które skutecznie potrafią przyciągnąć wzrok i wpłynąć na decyzję zakupową naszego Kupującego. W końcu jako konsumenci uwielbiamy niższą cenę, czy promocję w formie kuponu który możemy później wykorzystać. Podobnie zadziałają monety, których konkretną ilość możemy wymienić na kupon zniżkowy do wykorzystania podczas zakupów.
Oprócz dodatkowych oznaczeń zyskujemy również dodatkowe filtrowanie wyników wyszukiwania, co również może przełożyć się na skuteczne budowanie przewagi konkurencyjnej.
Ciekawym rozwiązaniem, wpływającym na budowanie zaufania Kupującego do naszego sklepu jest również logotyp przy liście ofert czy oznaczenia strefy marek jak ‘Oficjalny Sklep’ czy ‘Oficjalny dystrybutor’. To również ma wpływ na decyzję zakupową podczas robienia zakupów.
Warto jednak pamiętać o kosztach dodatkowych szczególnie w przypadku Strefy Okazji, gdzie oprócz opłaty dziennej do kosztów musimy doliczyć dodatkową prowizję w momencie zakupu oznaczonej oferty. W celu obniżenia kosztów warto odwiedzać Centrum Zniżek, gdzie często możemy otrzymać pakiety oznaczeń strefy Okazji znacznie obniżające nasze koszty.
5. Szybka dostawa
W dobie doświadczeń zakupowych online nie wystarczy już dostawa w 24h. Klient szuka ofert i Sprzedających, którzy w swoich ofertach oferują późną wysyłkę jeszcze tego samego dnia. Oczywiście im później - tym lepiej. Oczywiście dostawa w sobotę to kolejny, dodatkowy plus i skrócenie decyzji zakupowej.
Duże znaczenie ma też mnogość wyboru ulubionego kuriera. Dostawy do Żabki czy Orlenu oraz pozostałych punktów odbioru takich jak automaty paczkowe niezmiennie cieszą się popularnością.
Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie na allegro możemy zrobić tak na prawdę wiele razy. Zmieniając tytuł, pracując nad miniaturą czy dodając dedykowane oznaczenia dodatkowe mamy szansę testować różne rozwiązania i odpowiadać na różne zapytania czy potrzeby naszych Kupujących. Tym samym mamy szansę skalować naszą sprzedaż, budować popularność oraz wypełniać potrzeby Kupujących na różnych etapach ich ścieżki zakupowej.