Numer konta bankowego:
74 1090 2590 0000 0001 4859 4420
ul. Lwowska 13H,
22-100 Chełm
Persona Zakupowa, Idealny Klient, Grupa Docelowa czy szereg innych określeń osób, które są odbiorcami naszego produktu, potencjalnymi klientami do tej pory nie miała specjalnej racji bytu szczególnie w marketplace.
Jednak 25 maja to się zmieniło!
W ten dzień Allegro ogłosiło nowe możliwości w reklamie na stronie głównej oraz w banerze elastycznym. Agencje Partnerskie Allegro ADS Partner i Allegro ADS Partner+ mają możliwość targetowania tych dwóch formatów reklamowych ze względu na:
Na szczególną uwagę zasługuje fakt dodatkowych podpowiedzi w ramach edycji poszczególnych cech:
Niestety rozbieżności między grupami są dosyć duże, biorąc pod uwagę Kobiety w wieku 35 a 44 lata jest to powyżej 2 mln użytkowników, porównując to z poprzednim przedziałem czyli 25-34 lata jest to zasięg od 1 do 2 mln użytkowników.
Kolejnym minusem jest fakt, że po wyborze poszczególnych wariantów w grupach informacje o zasięgu nie aktualizują się i nie przeliczają w zależności od naszych wyborów. Kobiety w wieku czy 25-34 czy 35-44 szukające okazji to nadal zasięg ponad 50 tys użytkowników. Możemy więc stwierdzić, że zasięgi są ‘na sztywno’ przypisane do danej cechy.
Nie wiemy jeszcze czy te dane będą udostępniane w statystykach, żebyśmy mogli zbierać informacje, wyciągać wnioski i jeszcze skuteczniej zarządzać reklamą.
Ok, ale może trochę więcej o tym, czym są profile odbiorców?
Są to grupy osób, wybrane na podstawie konkretnych danych, którym wyświetli się nasza reklama. Grupy tych osób zostały stworzone na podstawie podobnych cech: są w podobnym wieku, mają podobne zainteresowania lub w podobny sposób korzystają z Allegro. W ten sposób stworzono blisko 150 unikalnych profili odbiorców, którym w precyzyjny sposób możemy wyświetlić nasze reklamy.
Jak w marketingu, tworzenie person pozwala nad precyzyjniej skierować nasze działania nie do ogółu, ale do szczegółu, czyli do osób bezpośrednio zainteresowanych naszą ofertą.
W zależności od celu prowadzenia kampanii, możemy wytypować kilka typów działań, które możemy oprzeć o persony:
Przykłady kampanii reklamowych z użyciem profili odbiorców
Przyjmijmy, że sprzedajemy wózek dla dziecka. Naszymi odbiorcami są głównie kobiety, wiek 18-24, 25-34 i 35-44 lata. Ich zainteresowaniem będzie Spodziewający się dziecka. Możemy zadziałać na kilka sposobów:
Przyjmijmy, że naszą strategią będzie wybór kobiet w wieku 25-34 lata spodziewających się dziecka. Taka reklama wyświetli się wszystkim użytkowniczkom Allegro spełniającym wszystkie te cech jednocześnie.
1. Musimy zalogować się w panelu Allegro ADS.
2. Kliknij -> Dodaj kampanię -> Reklama Graficzna -> Skonfiguruj
3. Dodaj nazwę kampanii i nazwę grupy reklam.
4. Dodaj logotyp marki lub wybierz z listy (jeśli korzystałeś już z kampanii graficznej)
5. Kliknij -> Dodaj reklamę
6. Wybierz typ reklamy -> Reklama na stronie głównej lub Elastyczny baner
7. Uzupełnij wszystkie wymagane pola jak nazwa reklamy, link przekierowujący.
8. Wgraj banery według wymagań.
9. Wybierz model kierowania reklamy -> Profile Odbiorców
10. Kliknij edytuj przy wybranej sekcji: demografia, wiek, cechy oraz zainteresowania i wybierz Profile Odbiorców, które Cię interesują.
11. Określ budżet dzienny na kampanię, stawkę CPM opcjonalnie daty wyświetlania się reklamy i budżet całkowity, jeśli jest ograniczony.
12. Kliknij stwórz kampanię i gotowe! Po weryfikacji Twoja kampania oparta na grupie odbiorców zacznie się wyświetlać.
W czym nam to wszystko pomoże:
- optymalizacji budżetów kampanii reklamowych
- mniejsze marki będą mogły skorzystać z miejsca emisji reklamy na Stronie Głównej w Allegro
- docierania do klientów, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą i naszym produktem
- poszerzeniu zasięgu kampanii
- zwiększenie zainteresowania naszą ofertą na allegro
- dotarcie do nowych Kupujących, którzy jeszcze nie znają naszego produktu
- zbieraniu informacji o naszych klientach, ich cechach, zainteresowaniach czy nawykach
Jak mówi samo Allegro to dopiero początek, możliwości targetowania mają być rozszerzane w reklamie graficznej na pozostałe miejsca emisji i rodzaje reklam. Kiedy tak się stanie - zobaczymy, będzie to na pewno duża rewolucja w Allegro ADS. A i warto obserwować jak ta funkcjonalność będzie się rozwijać.
Teraz tylko zbieraj informacje i dane, weryfikuj sprawdzaj i wyciągaj wnioski. Optymalizuj kampanie, pracuj nad wynikami!
Potrzebujesz pomocy? Napisz - chętnie pomożemy w rozwoju Twojej sprzedaży.