03 lipca 2023

Numer konta bankowego:

74 1090 2590 0000 0001 4859 4420

ul. Lwowska 13H,

22-100 Chełm


 

 

Copyright 2023. UNLIMITED. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Projekt i realizacja: KK MARKETING&DESIGN

 

 

 

Dane kontaktowe

Targetowanie reklam na Allegro? Teraz to możliwe!

Persona Zakupowa, Idealny Klient, Grupa Docelowa czy szereg innych określeń osób, które są odbiorcami naszego produktu, potencjalnymi klientami do tej pory nie miała specjalnej racji bytu szczególnie w marketplace.

 

Jednak 25 maja to się zmieniło!

 

W ten dzień Allegro ogłosiło nowe możliwości w reklamie na stronie głównej oraz w banerze elastycznym. Agencje Partnerskie Allegro ADS Partner i Allegro ADS Partner+ mają możliwość targetowania tych dwóch formatów reklamowych ze względu na:

  • Płeć
  • Wiek
  • Nawyki
  • Zainteresowania

 

Na szczególną uwagę zasługuje fakt dodatkowych podpowiedzi w ramach edycji poszczególnych cech:
 

Niestety rozbieżności między grupami są dosyć duże, biorąc pod uwagę Kobiety w wieku 35 a 44 lata jest to powyżej 2 mln użytkowników, porównując to z poprzednim przedziałem czyli 25-34 lata jest to zasięg od 1 do 2 mln użytkowników.
Kolejnym minusem jest fakt, że po wyborze poszczególnych wariantów w grupach informacje o zasięgu nie aktualizują się i nie przeliczają w zależności od naszych wyborów. Kobiety w wieku czy 25-34 czy 35-44 szukające okazji to nadal zasięg ponad 50 tys użytkowników. Możemy więc stwierdzić, że zasięgi są ‘na sztywno’ przypisane do danej cechy.

 

Nie wiemy jeszcze czy te dane będą udostępniane w statystykach, żebyśmy mogli zbierać informacje, wyciągać wnioski i jeszcze skuteczniej zarządzać reklamą.

 

Ok, ale może trochę więcej o tym, czym są profile odbiorców?

 

Są to grupy osób, wybrane na podstawie konkretnych danych, którym wyświetli się nasza reklama. Grupy tych osób zostały stworzone na podstawie podobnych cech: są w podobnym wieku, mają podobne zainteresowania lub w podobny sposób korzystają z Allegro. W ten sposób stworzono blisko 150 unikalnych profili odbiorców, którym w precyzyjny sposób możemy wyświetlić nasze reklamy. 

 

Jak w marketingu, tworzenie person pozwala nad precyzyjniej skierować nasze działania nie do ogółu, ale do szczegółu, czyli do osób bezpośrednio zainteresowanych naszą ofertą. 

 

W zależności od celu prowadzenia kampanii, możemy wytypować kilka typów działań, które możemy oprzeć o persony:

  • budowanie świadomości marki, czyli wyświetlanie naszej oferty osobom, które nie miały jeszcze styczności z naszą marką, ale zainteresowane są daną kategorią czy podkategorią.
  • zainteresowanie nową ofertą czy produktem, wybierając osoby które znajdują się w kręgu Kupujących nasze produkty, te same kategorie i dane demograficzne
  • pozyskiwanie nowych klientów, wybierając poszczególne cechy mamy możliwość wyświetlania naszych ofert nowym grupom, do których mogliśmy nie dotrzeć lub dotrzeć nieprecyzyjnie budując poprzednie kampanie

 

Przykłady kampanii reklamowych z użyciem profili odbiorców

 

Przyjmijmy, że sprzedajemy wózek dla dziecka. Naszymi odbiorcami są głównie kobiety, wiek 18-24, 25-34 i 35-44 lata. Ich zainteresowaniem będzie Spodziewający się dziecka. Możemy zadziałać na kilka sposobów:

  • zaznaczyć wszystkie trzy przedziały wiekowe i zainteresowania, wtedy wyświetlimy reklamę szerokiej grupie odbiorców
  • podzielić kampanię na trzy oddzielne reklamy na podstawie wieku naszych użytkowniczek
  • wybrać jeden, najwyżej prawdopodobny przedział i zawęzić wyszukiwania do tej konkretnej grupy odbiorców

 

Przyjmijmy, że naszą strategią będzie wybór kobiet w wieku 25-34 lata spodziewających się dziecka. Taka reklama wyświetli się wszystkim użytkowniczkom Allegro spełniającym wszystkie te cech jednocześnie.

 

1. Musimy zalogować się w panelu Allegro ADS.
2. Kliknij -> Dodaj kampanię -> Reklama Graficzna -> Skonfiguruj

 

 

3. Dodaj nazwę kampanii i nazwę grupy reklam.
4. Dodaj logotyp marki lub wybierz z listy (jeśli korzystałeś już z kampanii graficznej)
5. Kliknij -> Dodaj reklamę
6. Wybierz typ reklamy -> Reklama na stronie głównej lub Elastyczny baner

 

 

7. Uzupełnij wszystkie wymagane pola jak nazwa reklamy, link przekierowujący.
8. Wgraj banery według wymagań.
9. Wybierz model kierowania reklamy -> Profile Odbiorców

 

10. Kliknij edytuj przy wybranej sekcji: demografia, wiek, cechy oraz zainteresowania i wybierz Profile Odbiorców, które Cię interesują.

 

 

 

11. Określ budżet dzienny na kampanię, stawkę CPM opcjonalnie daty wyświetlania się reklamy i budżet całkowity, jeśli jest ograniczony.
12. Kliknij stwórz kampanię i gotowe! Po weryfikacji Twoja kampania oparta na grupie odbiorców zacznie się wyświetlać. 

 

W czym nam to wszystko pomoże:

 

- optymalizacji budżetów kampanii reklamowych 
- mniejsze marki będą mogły skorzystać z miejsca emisji reklamy na Stronie Głównej w Allegro
- docierania do klientów, którzy są realnie zainteresowani naszą ofertą i naszym produktem
- poszerzeniu zasięgu kampanii
- zwiększenie zainteresowania naszą ofertą na allegro
- dotarcie do nowych Kupujących, którzy jeszcze nie znają naszego produktu
- zbieraniu informacji o naszych klientach, ich cechach, zainteresowaniach czy nawykach

 

Jak mówi samo Allegro to dopiero początek, możliwości targetowania mają być rozszerzane w reklamie graficznej na pozostałe miejsca emisji i rodzaje reklam. Kiedy tak się stanie - zobaczymy, będzie to na pewno duża rewolucja w Allegro ADS. A i warto obserwować jak ta funkcjonalność będzie się rozwijać.

 

Teraz tylko zbieraj informacje i dane, weryfikuj sprawdzaj i wyciągaj wnioski. Optymalizuj kampanie, pracuj nad wynikami!

 

Potrzebujesz pomocy? Napisz - chętnie pomożemy w rozwoju Twojej sprzedaży.